Πέμπτη, Αυγούστου 7

Κίνα: ένταση πριν από την τελετή έναρξης

Aίσθηση αναμένεται να δημιουργήσει η επιλογή των ΗΠΑ να ηγηθεί της ομάδας τους σαν σημαιοφόρος στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, ο 23χρονος πρώην πρόσφυγας από το Νταρφούρ Λόπες Λόμονγκ.

Το σημείο τριβής ανάμεσα στην επιλογή αυτή και την δυσφορία που πρόκειται να προκαλέσει στην Κίνα, είναι η πολιτική που ακολουθεί η ασιατική χώρα στο Σουδάν (είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην πετρελαϊκή βιομηχανία της χώρας, καθώς και προμηθευτής της σε όπλα).

Στον αντίποδα, οι ΗΠΑ και οι δυτικές χώρες έχουν κατηγορήσει την Κίνα, ότι συμβάλλει στην διεξαγωγή γενοκτονίας στην περιοχή.

Η επιλογή του 23χρονου δρομέα των 1.500 μέτρων, που έζησε από τα έξι του χρόνια για μια δεκαετία σε στρατόπεδο προσφύγων στην Κένυα, προέκυψε μετά την ανάκληση της βίζας του αθλητή των παγοδρομιών Τζόυ Τσικ και μέλους της εκστρατείας "Ομάδα Νταρφούρ". Την τελετή έναρξης αναμένεται να παρακολουθήσουν τηλεοπτικώς, περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.

Όπως δήλωσε ο Λόπες Λόμονγκ: "Αυτή είναι η πιο συναρπαστική ημέρα της ζωής μου. Είναι μεγάλη τιμή για εμένα ότι οι συναθλητές μου επέλεξαν να με ψηφίσουν. Η τελετή έναρξης είναι η καλύτερη ημέρα και η καλύτερη στιγμή των Ολυμπιακών". Είμαι εδώ ως πρεσβευτής της χώρας μου και θα κάνω ό,τι μπορώ για να εκπροσωπήσω τη χώρα μου καλά".

Απέλαση ακτιβιστών

Όπως έγινε γνωστό, απελάθηκαν οι τέσσερις ακτιβιστές (δύο Βρετανοί και δύο Αμερικανοί) που είχαν αναρτήσει χθες Τετάρτη πανό κοντά στο εθνικό στάδιο του Πεκίνου, υπέρ της ανεξαρτησίας του Θιβέτ.
Με πληροφορίες: από hri

Δεν υπάρχουν σχόλια: