Άρχισε σήμερα στη Σερβία η υποβολή αιτήσεων των υποψηφίων για τις εξετάσεις εισαγωγής στα κρατικά πανεπιστήμια.
Στην Σερβία ως γνωστό δεν υπάρχουν γενικές εξετάσεις εισαγωγής όπως στη χώρα μας, κάθε πανεπιστήμιο οργανώνει δικές του εξετάσεις ανάλογα με τον αριθμό των φοιτητών που μπορεί να δεχτεί.
Κάθε μαθητής αφού τελειώσει το λύκειο έχει δικαίωμα να δώσει εξετάσεις και να εγγραφεί στο πανεπιστήμιο της αρεσκείας του.
Στις εξετάσεις των πανεπιστημίων έχουν δικαίωμα να συμμετάσχουν με τους ίδιους όρους και οι Σέρβοι του εξωτερικού αλλά και υποψήφιοι από άλλες χώρες.
Παλιότερα πήγαιναν για σπουδές στην Σερβία και αρκετοί Έλληνες, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της δεκαετίας του 90 οπου υπήρχαν σε πόλεις της Σερβίας περισσότεροι από 40.000 χιλιάδες Έλληνες φοιτητές.
Σήμερα πάνω από 100.000 Έλληνες σπουδάζουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Μετεξεταστέα η χώρα μας στην εκπαίδευση
Στη χώρα μας δαπανώνται περίπου 4.058 ευρώ ανά μαθητή ετησίως, όταν στη Νορβηγία η δαπάνη φτάνει στα 10.154 ευρώ και στη γειτονική Ιταλία στα 7.568 ευρώ (τα ποσά αυτά έχουν προσαρμοστεί με βάση το κόστος ζωής για να είναι συγκρίσιμα από χώρα σε χώρα).
Η κατάσταση είναι χειρότερη στα πανεπιστημια. Υπολογίζεται ότι αναλογούν περίπου 4.731 ευρώ ανά φοιτητή, (πιο λίγα από κάθε μέλος του ΟΟΣΑ αλλά και από άλλα κράτη με χαμηλότερο επίπεδο ανάπτυξης, όπως είναι η Χιλή και η Μαλαισία).
Στην Ιρλανδία η δαπάνη είναι σχεδόν διπλάσια (9.809 ευρώ) στην Δανία φτάνει στα 15.183 ευρώ ετησίως και στην Νορβηγία στα 13.739 ευρώ.
Στα ποσά αυτά περιλαμβάνονται και οι επενδυτικές δαπάνες, οι οποίες στην Ελλάδα είναι υψηλές, λόγω των μεγάλων κοινοτικών χρηματοδοτήσεων. Αν αφαιρεθούν, τότε το ποσό που δίνουμε για να καλύψουμε τις ανάγκες είναι ακόμη πιο μικρό.
Παράλληλα, στη χώρα μας αρκετοί έχουν αρχίσει να πιστεύουν ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις, ίσως, είναι διαβλητές.
15 σχόλια:
Το συστημα της Σερβιας, υπηρχε και στην Ελλαδα, παλαιοτερα.Ηταν καλυτερο θεωρητικα, γιατι πηγαινε ο καθενας, εκει που ηθελε και μπορουσε να δωσει εξετασεις αρκετες φορες, σε διαφορα Παν/μια. γιατι οι εξετασεις, δεν γινονταν ταυτοχρονα σε ολη την Ελλαδα.
πχ. Στην Αθηνα, μπορουσες να δωσεις εξτασεις, σε δυο Σχολες του ΕΜΠ,μια πο τις Ηλ-Μηχ, η Πολιτ. Μηχ.η Αρχιτεκτ. και μια απο τις Χημικο Μηχ., Τοπογραφο Μηχ. και Μεταλλειολογο.
Για τις πρωτες, οι εξετασεις, γινονταν πρωι, ενω για τις αλλες, απογευμα.
Ολα αυτα, το Σ/βριο.
Για το Παν/μιο Αθηνων, μπορουσες να δωσεις εξετασεις, σε καποια Σχολη, αναλογα με την κατευθυνση, που ηθελες, χωρις να το λεει κατευθυνση.Δηλ. στο Φυσικο, η Μαθηματικο,(ενα απο τα δυο).
Η στα Θεωρητικα, Φιλοσοφικη, κλπ.η Ιατρικη, κλπ.
Το ιδιο και για τη Θεσ/νικη.
Μπορουσες δηλ τελικα, να δωσεις σε δυο σχολες του ΕΜΠ, στην Αθηνα ΚΑΙ σε δυο Σχολες του Παν/μιου και σε καποιες σχολες του Παν/μιου Θεσ/νικης, κανοντας μια βολτα, μεχρι τη Θεσ/νικη.
Αρα, ειχε και καλα, γιατι εδινες πολλες φορες και ετσι, ο παραγων τυχη δεν υπηρχε πια.
Βεβαια, δεν μπορουσε να ειναι σιγουρο, οτι το συστημα δεν "χτυπιοταν".
Για τις καταστρατηγησεις λεω και για τις αλλοιωσεις βαθμων, πραγμα που σημερα, ειναι πρακτικως, αδυνατον.
Μπορει να εχουν γινει καποιες προσπαθειες να το παρακαμψουν, αλλα οργανωμενη προσπαθεια, δεν τολμα κανενας να κανει, γιατι θα τον φαει το σκοταδι, οποιος και να ειναι.
Γι αυτο, μη σας βαζουν ιδεες. Απο σκοπιμοτητα το κανουν.
Βεβαια, θα ηταν καλυτερο, να βαζει το καθε Παν/μιο, τα δικα του θεματα και να ρυθμιζει τον αριθμο των εισακτεων, αναλογα με τις δυνατοτητες του, αλλα αυτο, δυστυχως, με τις συνθηκες απατης, που υπαρχουν στην Ελλαδα, αποκλειεται να δουλεψει, χωρις να γινει ΤΗΣ πουτανας.
Ακούστηκε ότι βουλευτές, όχι της κυβέρνησης μόνο, έπαιρναν τηλέφωνο στο υπουργείο παιδείας να μάθουν νωρίτερα τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Φανταστείτε τι γίνεται
Nai, αυτο, γινεται και ειναι το μονο οπυ μπορουν να κανουν αυτοι οι μαλακες για να δειξουν σ εσας τους χαχολους, οτι και καλα, σας εξυπηρετουν.
Αν μπορουσαν να χτυπησουν τα αποτελεσματα και να αλλαξουν τους επιτυχοντες, σαφως και θα το εκαναν, αλλα δεν τολμουν οι μαλακες.Δεν τους παιρνει.
Μη φοβασθε. Το μονο συστημα, που καταφεραμε να λειτουργουμε σαν πολιτισμενη χωρα, ειναι μονο αυτο το κωλοσυστημα.
Ακούστηκε ότι βουλευτές πήραν τηλεφωνα και βαθμολογητές, μάλλον είναι μεγάλη απατή οι εξετάσεις.
Έχει πάρει κάποιος μέχρι τώρα τα γραπτά του για ανεξάρτητη αναβαθμολόγηση; θυμάστε τι έγινε την περσινή χρονιά στα αγγλικά;
Ας μην είμαστε αχάριστοι..Η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να μην τα δίνει στην παιδεία τα λεφτά αλλά τα δίνει για την ασφάλεια μας αγοράζοντας σάπια puma απο τους γάλλους...χαχαχαχα
Καλησπέρα και καλώς σε βρήκα φίλε.
Σας ειπα, οτι δεν τολμουν να χτυπησουν το συστημα, γιατι ειναι μελετημενο.
Περυσι, πηγαν να κανουν καποια μαλακια, επι ΝΔ, μην το ξεχνατε αυτο,(εχω το λογο ου που το λεω, θα δειτε παρακατω το γιατι), αλλα τους πιασανε.
Παλια επι ΝΔ παλι, ειχε γινει η πρωτη προσπαθεια, να το χτυπησουν, αλλα αλλαξε ριζικα, εγινε απροσβλητο και λειτουργει για 10ετιες, καλα.
Μην το φτυνετε λοιπον, αμα δεν ξερετε, αλλοιως η λετε απλως μαλακιες, η προσπαθειτε να το διαβαλλετε, για να του κανετε κακο.
Και αυτο, θα ειναι εις βαρος σας. Και μονον.
Δυστυχώς αυτό έχει διαμορφώσει νοοτροπίες στον κόσμο ενώ πλήθος προφανείς παρατυπίες - παρανομίες και έκτροπα διαπιστώνονται καθημερινά με στόχο την εξυπηρέτηση των λίγων.
Οι δύο καθηγήτριες που αρνήθηκαν να συμπράξουν στην παρατυπία πέρσι είναι κλασικό παράδειγμα.
Ένα βασικό σφάλμα των εξετάσεων είναι το γεγονός ότι η κρίση των βαθμολογητών δεν δεσμεύεται από κανέναν.
Επίσης κάθε βαθμολογητής κρίνει με τα δικά του κριτήρια και πιστεύω, άρα η κρίση είναι υποκειμενική, δεν είναι αντικειμενική,
Λυπάμαι τα χιλιάδες παιδιά που ταλαιπωρούνται.
φέτος πάτωσαν στη κυριολεξία οι υποψήφιοι και των τεσσάρων κατευθύνσεων στην έκθεση επίσης τα περισσότερα γραπτά που αναβαθμολογήθηκαν Αφορούν τη Νεοελληνική Γλώσσα που σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με την βαθμολόγηση της έκθεσης καθώς εκτιμάται ότι γίνεται στις περισσότερες φορές με βάση της προσωπικές απόψεις των καθηγητών.
"Οποιος ειναι εξω απο το χορο, πολλα τραγουδια ξερει".
(Λαικη παροιμια).
Θα ηθελα να ρωτησω το φιλο, που μιλαει για υποκειμενικη-αντικειμενικη βαθμολογηση, πως το εννοει.
Πως θα γινει δηλ., η αντικειμενικη αυτη; Με την επιφοιτηση του Αγ. Πνευματος;
Μονον εαν εμπαιναν multiple choice tests,θα μπορουσε να γινει, αλλα αυτο, δεν ειναι εξετασεις, αλλα μπαρμπουτσαλα.
Γι αυτο, μη λετε τετοιες κουβεντες, που δεν εχουν νοημα.
Η βαθμολογια, θα ειναι ετσι, οπως ειναι. Με τα συν και τα πλην, που εχει.
Πιθανον, καποτε, καποιος να αδικηθει, αλλα δεν υπαρχει αλλος τροπος στη διεφθαρμενη μεχρι το κοκκαλο Ελλαδα, να γινει κατι αλλο.
Απλως, πρεπει να διορθωνει λιγωτερα γραφτα καθε καθηγητης και να υπαρχει ελεγχος, που υπηρχε παλια, στους βαθμολογητες, σε τυχαια βαση, και που εδω και πολλα χρονια, εχει εκλειψει.
Και τα θεματα, να ειναι πολυ δυσκολα, στο 45% του συνολου, ωστε να ξεχωριζουν οι καλοι, χωρις να συσσωρευονται γυρω στο 20, ενω να μπορουν να "περνανε", και οι μετριοι.
Δεν ειναι δυνατον, να γινεται αυτη η ξεφτιλα που γινοταν μερικες φορες στο παρελθον, να εχουμε χιλιαδες "αριστουχων".Σε καθε εξεταση, πρεπει να εχουμε την καμπυλη του Gauss στα αποτελεσματα,, αλλοιως τα θεματα, ειναι της πλακας.
Αυτο σημαινει, πολλοι υποψηφιοι, στη μεση της βαθμολογικης κλιμακας και λιγοι στα ακρα, δηλ. στις μικρες και μεγαλες βαθμολογιες.
Nα καταργηθούν οι εξετάσεις
Και να μπαινουν μεσα τα τουβλα δηλαδη;Με τι προσοντα;
Και πως θα τελειωνουν τις Σχολες; Με το Αγ. Πνευμα;
Αυτό είναι ένα θέμα αρκετά σοβαρό και δεν μπορεί καταρχήν να συζητηθεί σε ένα blog, υπάρχει όμως απ όσο γνωρίζουμε σχετική μελέτη- πρόταση.
Kαι γιατι φιλε μου, δεν μπορει να συζητηθει εδω, εσυ δηλαδη, γιατι υποτιμας τον εαυτο σου;
Οσον αφορα στις προτασεις, σου λεω, οτι παντα υπαρχουν προτασεις απο "νουμερα", που θελουν ταχα να βελτιωσουν το συστημα, στην πραξη ομως, θελουν να το διαλυσουν, γιατι ειναι το ΜΟΝΟ συστημα στην Ελλαδα,τρομαρα μας, που δουλευει σωστα.
Μονον αυτο. Και δεν το γουσταρουν, για να βαζουν μεσα, οποιον θελουν.
Αμα ακουτε λοιπον τετοια, να κουμπωνοσαστε.
Και σε περιπτωση, που θελουν, τρομαρα τους, να τους βαλουν ολους μεσα και να δωσουν στα Παν/μια εξετασεις, αργοτερα, εγω ο ελαχιστος, σας λεω, οτι θα γινεται της πουτανας, γιατι κανενας δεν ειναι αδιαβλητος στην Ελλαδα.
Θα βαζουν τους δικους τους.Τερμα.
Γι αυτο, παρτε βρεμενη σανιδα αμα σας πουνε κατι τετοιο.
Σε ένα τέτοιο σύστημα η διαδικασία του ελέγχου της γνώσης ξεκινάει νωρίτερα, θα μπορούσε να υπάρχει χρόνο με το χρόνο συγκέντρωση μονάδων.
Σε αυτούς που θα συγκεντρώνουν όλα τα χρόνια του σχολείου μονάδες παραπάνω από το καθορισμένο όριο θα μπορούσε να παρέχεται το δικαίωμα απευθείας εγγραφής στο πανεπιστήμιο, στους υπολοίπους, οι εισαγωγικές εξετάσεις των πανεπιστημίων θα είναι κάτι σαν διαδικασία επαλήθευσης, κ.τ.λ.
Μεγάλη κουβέντα όμως επειδή το ζήτημα έχει πολλά τεχνικά ζητήματα.
Δημοσίευση σχολίου