Σε μια εποχή που οι δομές της αγοράς και της κοινωνίας αλλάζουν, η μικρομεσαία επιχείρηση στην περιφέρεια αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα, αρκετοί επαγγελματίες στο νομό Ηλείας δηλώνουν ότι δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν το ΤΕΒΕ, ενώ σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενεργήθηκε πρόσφατα μόλις το 21% των ερωτηθέντων, πιστεύει ότι το Κράτος και η Δημόσια Διοίκηση στηρίζουν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.
Ένα από τα βασικά προβλήματα των μικρών επιχειρήσεων σήμερα συμφωνά με τους ερωτηθέντες επαγγελματίες είναι η αδυναμία προσέγγισης των νέων τάσεων αλλά και νέων αγορών, ενώ αρκετοί δεν γνωρίζουν τον νέο αναπτυξιακό νόμο.
Είναι γνωστό οτι η Ευρωπαϊκή Ένωση παρέχει υποστήριξη στις µικροµεσαίες επιχειρήσεις των κρατών µελών και συχνά των υποψήφιων χωρών. Η υποστήριξη αυτή δίδεται µε διαφορετικά µέσα, όπως ενισχύσεις, δάνεια και, σε µερικές περιπτώσεις, εγγυήσεις. Η υποστήριξη παρέχεται είτε άµεσα είτε µέσω των διαρθρωτικών ταµείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διαχείριση των οποίων γίνεται σε εθνικό επίπεδο.
Σύμφωνα με ερευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βασικά προβλήματα των ΜΜΕ ΕΙΝΑΙ:
- Οι ΜΜΕ αποδέχονται τις συνθήκες της αγοράς ως έχουν γιατί δεν είναι σε θέση να τις διαμορφώσουν. Όσο οι αμφιβολίες για τα οφέλη του ηλεκτρονικού επιχειρείν παραμένουν, τόσο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα είναι διστακτικές στην υιοθέτηση του.
- Οι ΜΜΕ δεν διαθέτουν τα απαραίτητα εφόδια για πειραματισμούς και δεν μπορούν να κάνουν «ακριβά» λάθη. Αν και πρωτίστως οικονομικά, αυτού του τύπου τα εμπόδια έχουν να κάνουν και με τις περιορισμένες πηγές που διαθέτουν οι ΜΜΕ σε ότι αφορά το προσωπικό, management, κτλ.
- Συχνά οι ΜΜΕ χρησιμοποιούν την πληροφορική σε μικρό βαθμό και μόνο για συγκεκριμένες εργασίες, όπως ο έλεγχος μετοχών και η λογιστική, οπότε οι γνώσεις τους για την πληροφορική είναι περιορισμένες. Παράλληλα παρατηρείται το πρόβλημα πολλές λύσεις πληροφορικής που διατίθενται για τις ΜΜΕ να είναι είτε ανεπαρκείς, μια που στόχος τους είναι να καλύψουν μεμονωμένες ανάγκες, είτε πολύ περίπλοκες και ακριβές μια που ουσιαστικά έχουν σχεδιαστεί για την εξυπηρέτηση μεγάλων επιχειρήσεων και όχι των ΜΜΕ.
- Συχνά οι ΜΜΕ, έχουν μικρή και πολύ συγκεκριμένη πελατεία, η οποία εντοπίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές η σε συγκεκριμένα τμήματα της παραγωγικής διαδικασίας.
Την ίδια ώρα οι μεγάλες εταιρίες που έχουν άκρες στο πολιτικό σύστημα της χώρας και πρόσβαση στα δημόσια έργα, τις αναθέσεις έργου κ.τ.λ δεν φαίνονται να ανησυχούν ιδιαίτερα. Βοηθούμενες από τους μετανάστες και το φτηνό εργατικό δυναμικό, “αξιοποιούν” τις ακόμα πιο φτηνές γειτονικές αγορές, εκμεταλλεύονται την προνομιούχα θέση τους στην εγχώρια αγορά και καταγράφουν συνεχόμενα υπερκέρδη. Σε αυτό το ίδιο “αφιλόξενο” για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις περιβάλλον…
Σήμερα στην Ευρώπη μια από τις πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες είναι η οικονομία της ΣΛΟΒΕΝΙΑΣ, αυτό το οφείλει σύμφωνα και με τον πρωθυπουργό της χώρας σε συνέντευξη που έδωσε πρόσφατα στο γερμανικό περιοδικό Spiegel στην υγιείη ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχείρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου