Τρίτη, Οκτωβρίου 7

Η Φυσική αγωγή στο σχολείο και το πανεπιστήμιο

Αν προσπαθήσουμε να κάνουμε μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση για τη φυσική αγωγή στα νεότερα χρόνια θα διαπιστώσουμε ότι η κατάσταση είναι τραγική.

Είναι απόλυτα σίγουρο ότι η φυσική αγωγή δεν μπόρεσε να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά εκείνα τα οποία θα έδιναν τη φυσιογνωμία και τα στοιχεία που χρειάζεται για να εξυπηρετήσει τις παιδαγωγικές και τις άλλες ανάγκες που εμπεριέχουν οι σκοποί της.

Το «τίποτα» υπερμεγεθύνεται σε βάρος των προβλημάτων, παντού η απουσία στόχων είναι εμφανής. Οι σοβαρές παρεμβάσεις είναι ελάχιστες και αυτές σε θεωρητικό πλαίσιο.

Η ανυπαρξία εγκαταστάσεων και αθλητικού υλικού στα σχολεία, αλλά και οι λίγες διδακτικές ώρες κάνουν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα. Χιλιάδες είναι και οι άνεργοι πτυχιούχοι φυσικής αγωγής.

Όμως και στον σχολικό και πανεπιστημιακό αθλητισμό τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Ο σχολικός αθλητισμός είναι απαξιωμένος και ο πανεπιστημιακός δεν υπάρχει, τα πάντα λειτουργούν συμπωματικά. Κανένας κεντρικός σχεδιασμός, καμιά προσπάθεια αναβάθμισης.

Τα διάφορα προγράμματα που κατά καιρούς αναπτύχθηκαν τύπου, Ολυμπιακής παιδείας, καλλιπατειρα και ΤΑΔ δεν είχαν καμιά σχέση με τη φυσική αγωγή και τον πραγματικό σχολικό αθλητισμό. Το μονό που κατάφεραν ήταν, να διοριστούν στην εκπαίδευση μέσω των προγραμμάτων παράτυπα και σε βάρος χιλιάδων τίμιων εκπαιδευτικών κάποιοι ημέτεροι.

Σήμερα και με δεδομένο ότι υπάρχει, ραγδαία εξάπλωση των ναρκωτικών, ανάπτυξη της παιδικής παχυσαρκίας και σωρευμένα αδιέξοδα, ο προβληματισμός για τη διαδικασία της αγωγής του παιδιού είναι απαραίτητο να επαναπροσδιοριστεί. Για την πολύπλευρη ανάπτυξη του παιδιού είναι απαραίτητο να εισαχθεί και η «σχολική φυσική αγωγή» ως παράμετρος της σωματικής, συναισθηματικής, νοητικής και κοινωνικής ολοκλήρωσης της προσωπικότητας του παιδιού.

Παράλληλα, η σημασία της φυσικής αγωγής στην προαγωγή της φυσικής δραστηριότητας και της υγείας έχει τονιστεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια. Η θετική επίδραση της Φυσικής Αγωγής και του αθλητισμού στην ομαλή και αρμονική φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού είναι τεκμηριωμένη επιστημονικά.

Εκτός αυτού το σχολείο, η φυσική αγωγή και ο σχολικός & πανεπιστημιακός αθλητισμός είναι απαραίτητο να συνδέονται με την καθημερινή ζωή του μαθητή και την πολύπλευρη ανάπτυξή του. Στο γενικότερο αυτό πλαίσιο είναι γνωστό ότι η φυσική αγωγή διδάσκει, αξίες και στάσεις. Η υποβάθμιση της φυσικής αγωγής και του σχολικού & πανεπιστημιακού αθλητισμού υποβαθμίζει σημαντικά τόσο την προσωπικότητα της εκπαίδευσης συνολικά, όσο και του κάθε μαθητή.

Διαβάστε περισσότερα για τα ζητήματα της φυσικής αγωγής.
http://www.edra.gr/phpbb2/viewtopic.php?t=4645

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι μόνο τα ναρκωτικά είναι και το αλκοόλ, το κάπνισμα, κτλ από τα 14 αρχίζουν οι νέοι σήμερα να πίνουν και από τα 12 να καπνίζουν, αν κάνετε μια βόλτα σε στέκια νέων εύκολα διαπιστώνεται το γεγονός.

Ανώνυμος είπε...

Ο καταποντισμός των αθλητών στο Πεκίνο ανέδειξε τη γύμνια του ελληνικού αθλητισμού, ασχολήθηκε κάποιος με τα αιτία;
ο ελληνικός αθλητισμός σβήνει και κανένας δεν ενδιαφέρεται, πρέπει άμεσα να ληφθούν μέτρα.

Ανώνυμος είπε...

H Εθνική Επιτροπή Σχολικού Αθλητισμού που θα αναλάμβανε πρωτοβουλίες για την επίλυση των προβλημάτων που είναι;

O υπουργός Παιδείας, k. Ευριπίδης Στυλιανίδης ειχε πει ότι επιτροπή θα λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος μεταξύ σχολικού και σωματειακού αθλητισμού. Θα καταγράψει τις αδυναμίες και τα προβλήματα ώστε να προωθήσουμε τη διαδικασία της φυσικής αγωγής και να βάλουμε τα παιδιά μας σε έναν κόσμο πιο υγιή, περισσότερο δυναμικό και αισιόδοξο!!

Ο υφυπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Ιωαννίδης είπε για την επιτροπή
Θα δημιουργήσουμε νέα προγράμματα άθλησης και για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσουμε τα σχολεία καθημερινά μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων. Σε αυτούς τους χώρους θα μπορούν τα παιδιά να γυμνάζονται οργανωμένα. Θα ανιχνεύονται τα αθλητικά ταλέντα. Η χρησιμοποίηση των σχολείων ως χώρων άθλησης, αφενός θα καλύψει την έλλειψη, που υπάρχει σε πολλές πόλεις, και αφετέρου θα δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να γυμνάζονται στη γειτονιά τους», δήλωσε…

Ανώνυμος είπε...

http://www.athina984.gr/node/21946

Ανώνυμος είπε...

Εγω, απο τη δικη μου εμπειρια, μπορω να πω, οτι σημερα, οι γυμναστες στην πλειοψηφια τους, δεν ασχολουνται με τη μαζα των μαθητων,αλλα το πολυ πολυ, να ασχοληθουν με καναν προικισμενο,σε αντιθεση με παλαιοτερα, που καναμε γυμναστικη, ολοι.
Μεχρι να γινουμε μουσκεμα, ακομα και το χειμωνα.
Αρα τα περι ενδιαφεροντος κλπ, ειναι για τα μπαζα.