Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τη γενικότερη πολιτική, οικονομική και κοινωνική κατάσταση θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα και θα πούμε ότι στο επίπεδο της διανοητικής διαδικασίας και στο πράτειν οι έννοιες ταυτίζονται ως αναφορά την παραγωγή κουλτούρας.
Αν τώρα κοιτάξουμε τα πράγματα λίγο πιο διαφορετικά θα διαπιστώσουμε ότι στη σημερινή εποχή και σε μεγάλο βαθμό η ιστορία ως πράξη δεν ταυτίζεται με την κουλτούρα και αυτό επειδή, αν δεν υπάρχουν γεγονότα δεν υπάρχει ιστορία.
Στη χώρα μας ο τρόπος με τον οποίο η κοινωνική δράση προσανατολίζεται και ανα- κατευθύνεται λογο της επικρατούσας πελατειακής λογικής και της επανάληψης πρακτικών που αναπαράγουν μορφές κοινωνικής οργάνωσης και συνειδησιακών σχημάτων που απομονώνουν τις κοινωνικές δυνατότητες, δημιουργεί μια κοινωνία που προσανατολίζεται σε υποπροϊόντα σκέψης και ξεφτισμένα πρότυπα συμπεριφοράς. Aποκομμένη καθώς είναι, αλλοτριώνεται διανοητικά και είναι αδύνατον να συμμετάσχει στη διαμόρφωση των συνθηκών της εποχής μας.
Έτσι και η όποια αποσπασματική αμφισβήτηση λειτουργεί σε ένα πλαίσιο που το μοναδικό που παράγει είναι θέαμα, καταργώντας ουσιαστικά το αποτέλεσμα. Με τον τρόπο αυτό η πραγματική φύση των προβλημάτων αγνοείται.
Με βάση την παραπάνω εισαγωγική αναφορά οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι οι συνθήκες που επικράτησαν την τελευταία 20 ετια οδήγησαν σε κοινωνική αποσύνθεση και σε αδυναμία ανανέωσης.
Η άρνηση αυτής της κατάστασης και η επένδυση σε δημιουργία δυσαρέσκειας ,μόνο προοπτική δεν δημιουργεί.
Έτσι, για να πούμε τα πράγματα όπως είναι, η δημιουργηθείσα κατάσταση και η τεχνητή έλλειψη δυνατοτήτων της κοινωνίας μας επιβάλουν να αναθεωρήσουμε όλο το πρόβλημα, ώστε έτσι, να μπορέσουμε να φτάσουμε σε μια διαφορετική κατάσταση που θα στηρίζεται στην πρακτική της συνειδητής κατασκευής δεδομένων.
Ένα είναι σίγουρο, ξέρουμε τι χάνουμε μα δεν ξέρουμε τι βρίσκουμε.
Όμως, με πολιτικές πρακτικές του παρελθόντος η περιπλοκή και οι προεκτάσεις της γίνονται ακόμη μεγαλύτερες, οδηγούν σε αδιέξοδο το πρόβλημα και εγκαθιδρύεται ένα κλειστό κύκλωμα της κοινωνίας των λίγων χωρίς ιδεολογικό υπόβαθρο και συνοχή.
2 σχόλια:
γραψε απλότερα .
πόσο πιο απλότερα...
Δημοσίευση σχολίου