Εδώ και αρκετά χρόνια ο ανύπαρκτος μακροπρόθεσμος σχεδιασμός-προγραμματισμός, του υπουργείου παιδείας ως αναφορά τα ζητήματα της φυσικής αγωγής έχει δημιουργήσει σοβαρά επαγγελματικά προβλήματα σε χιλιάδες πτυχιούχους φυσικής αγωγής, μεταξύ των αρκετών προβλημάτων που υπάρχουν είναι και αυτό των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής.
Τα μεγάλα προβλήματα άρχισαν τη σχολική χρονιά 2002- 03, τότε πάνω από 3.200 εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής προσλήφθηκαν ως ωρομίσθιοι (με πλήρες ωράριο 24 ώρες) για να καλύψουν τις λειτουργικές ανάγκες στα Δημοτικά σχολεία της χώρας (κανονικό και ολοήμερο πρόγραμμα).
Από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν πολλά χρόνια, το σύνολο όμως όσων τότε προσελήφθηκαν ωρομίσθιοι, συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να απασχολούνται ως ωρομίσθιοι με 12 ώρες την εβδομάδα και περίπου 250 ευρώ αμοιβή το μήνα. Μέχρι και σήμερα στις προτεραιότητες του υπουργείου παιδείας δεν ήταν η επαγγελματική αποκατάσταση των ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Από την άλλη πλευρά χιλιάδες εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι αποκαταστάθηκαν – διορίστηκαν όλοι όσοι είχαν αποκτήσει προϋπηρεσία, οι περισσότεροι δια της πλαγίου οδού, στα προγράμματα της ολυμπιακής παιδείας και των τμημάτων αθλητικής διευκόλυνσης(παράνομες προσλήψεις, κτλ)
Σε αυτή την κατεύθυνση βοήθησε και η πολιτική του υπουργείου παιδείας, έκανε με σκανδαλώδη τρόπο πολιτική του την άνιση μεταχείριση προς όφελος μικρών και οργανωμένων ομάδων συμφερόντων. Η διαβλητότητα του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς και ο ανεύθυνος χειρισμός ενός σοβαρού ζητήματος όπως αυτό των προσλήψεων και των διορισμών είχε ως αποτέλεσμα να καταστρατηγηθεί κάθε έννοια αξιοκρατίας και νομιμότητας.
Σήμερα η κατάσταση δείχνει ότι τα προβλήματα αντί να μειωθούν, αυξάνονται και δημιουργούν αδιέξοδα. Παράλληλα, οι πολλαπλές και άστοχες θεσμικές παρεμβάσεις έχουν δημιουργήσει μόνιμη επαγγελματική ανασφάλεια σε όσους εκπαιδευτικούς είναι χρόνια στα σχολεία ως ωρομίσθιοι. Η ρευστή κατάσταση μεταξύ άλλων διαιωνίζει τα φαινόμενα αυθαιρεσίας και ανομίας και περιθωριοποιεί τόσο τον εκπαιδευτικό κόσμο όσο και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Διαβάστε περισσότερα για το ζήτημα:
http://www.edra.grht=
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου