Με επιστολή Γκρούεφσκι προς Καραμανλή
Νέα πρόκληση των Σκοπίων με επιστολή του πρωθυπουργού τους προς τον Κώστα Καραμανλή, στην οποία θέτει, μεταξύ άλλων, θέμα ύπαρξης μειονότητας στην Ελλάδα. Σκληρή ήταν η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Θόδωρου Ρουσόπουλου, ο οποίος έκανε λόγο για επανάληψη γνωστών απαράδεκτων δηλώσεων περί ανύπαρκτων μειονοτήτων, σε μια προσπάθεια να ορθωθούν νέα εμπόδια στην εξελισσόμενη στο πλαίσιο του ΟΗΕ, διαπραγματευτική διαδικασία για το ζήτημα της ονομασίας.
Όπως τονίζει ο κ. Ρουσόπουλος, η επιστολή αυτή προστίθεται σε σειρά απαράδεκτων ως προς το ύφος και το περιεχόμενό τους δηλώσεων διαφόρων αξιωματούχων των Σκοπίων. Η παρελκυστική τακτική κωλυσιεργίας που ακολουθούν οι κυβερνώντες της ΠΓΔΜ αποκαλύπτεται κάθε μέρα και περισσότερο". Τα Σκόπια, επισημαίνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αντί να επιδίδονται σε τέτοιου είδους προκλητικές ενέργειες και τακτικισμούς που σπρώχνουν σε αδιέξοδο την διαπραγματευτική προσπάθεια πολλών ετών, θα πρέπει να πείσουν με έργα ότι επιθυμούν την επίλυση του προβλήματος και την οικοδόμηση σχέσεων καλής γειτονίας με την Ελλάδα.
Μια γειτονική τους χώρα που είναι μέλος της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, θεσμών στους οποίους φιλοδοξεί να ενταχθεί η ΠΓΔΜ. Η Ελλάδα δεν θα παρασυρθεί και δεν θα συμμετάσχει σε οποιαδήποτε απόπειρα εκτροπής της διαπραγμάτευσης από το αντικείμενό της, που είναι η εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτής λύσης στο όνομα.
Τέλος, ανέφερε ότι απάντηση στην επιστολή Γκρούεφσκι θα στείλει ο Έλληνας Πρωθυπουργός εντός της εβδομάδας.
4 σχόλια:
Με την επιστολή του ο πρωθυπουργός των σκοπιών ζητά να αναγνωρίσει η Ελλάδα την ύπαρξη “μακεδονικής μειονότητας” στο έδαφός της.
Το πρόβλημα που είναι;
H Ελλάδα δεν λέει ότι η Μακεδονία είναι ελληνική! Άρα γιατί να μην αναγνωρίσουμε ότι η Ελλάδα έχει και Μακεδόνες!
Ξυπνάτε,
A) Μειονότητα χαρακτηρίζεται ομάδα ανθρώπων που εξ αιτίας των φυσικών ή πολιτιστικών χαρακτηριστικών τους φέρονται να έχουν διαχωρισθεί από τους άλλους ανθρώπους στη κοινωνία που διαβιούν, αντιμετωπιζόμενοι κατά τρόπο διάφορο και άνισο που γι΄ αυτούς τους λόγους θεωρούν πως είναι αντικείμενα συλλογικής διάκρισης.
Β) τι λέει ο ΟΗΕ: μη κυρίαρχες ομάδες οι οποίες αν και βασικά επιθυμούν την ίσην μεταχείρισιν, επιδιώκουν διάφορον μέχρις ενός βαθμού μεταχείρησιν, δια να διατηρήσουν τα κύρια χαρακτηριστικά τους με τα οποία και ξεχωρίζουν από την πλειονότητα του πληθυσμού. Τα κύρια αυτά χαρακτηριστικά που προστατεύονται είναι η φυλή, η θρησκεία και η γλώσσα.
Συνεπώς η μειονότητα μπορεί ν΄ αποτελεί διάκριση όχι μόνο από μια κοινωνία προς συγκεκριμένη ομάδα, αλλά και επιθυμία (διάκρισης) της ίδιας της ομάδας από την κοινωνία στην οποία και διαβιεί.
Αρκετοί κοινωνιολόγοι λένε ότι ο ορός μειονότητα είναι στατιστική έννοια.
Στη χώρα μας υπάρχει γεωγραφικός χώρος που ονομάζεται Μακεδονία, οι κάτοικοι του ονομάζονται Μακεδόνες, οι οποίοι όμως δεν αντιμετωπίζονται κατά τρόπο άνισο από τους υπόλοιπους κατοίκους της χώρας.
Επομένως εάν ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ πιστεύει ότι οι πολίτες της επαρχίας του είναι Μακεδόνες και αντιμετωπίζονται άνισα από την μητέρα πατρίδα δεν έχει παρά να ζητήσει την ένωση με την Ελλάδα.
Η χώρα μας όμως δεν μπορεί να λέει ότι δεν υπάρχουν Μακεδόνες, επειδή έτσι αποποιείται τον γεωγραφικό αυτό όρο.
Απο τη στιγμή που εμείς λέμε δεν υπάρχουν μακεδόνες στον ελλαδικό χώρο έχει κάθε δικαίωμα ο πρωθ. της ΠΓΔΜ να ζητάει ότι θέλει.
Μη ξεχνάμε ότι το 1912-13, οι Μακεδόνες ( της βόρειας Μακεδονίας) παρέμειναν στις εστίες τους και αναγνωρίστηκαν επίσημα από το βασίλειο Σέρβων, Κροατών και Σλοβένων ως μειονότητα.
Η Μακεδονική ταυτότητα ως πολιτιστική και ιστορική πραγματικότητα είναι ταυτισμένη με την γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας που ονομάζεται Μακεδονία.
Αυτό το μαρτυρούν τόσο η γλώσσα των κατοίκων της περιοχής, όσο και τα υπόλοιπα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν.
Είναι όμως γεγονός ότι την εποχή μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο αρκετοί Έλληνες- Μακεδόνες που είχαν ασπαστεί τον κουμμουνισμό αναγκάστηκαν λόγω του εμφυλίου πολέμου να φύγουν από την δημοκρατική Ελλάδα και να πάνε σε φιλικές με την ιδεολογία τους χώρες της ανατολικής Ευρώπης, αρκετοί από αυτούς κατεφυγαν και στη Γιουγκοσλαβία του Τίτο.
Αυτό όμως δεν μπορεί να τους ξεχωρίσει η να τους κάνει στην ΠΓΔΜ ομάδα ανθρώπων που να μπορούν να αλλάξουν την ιστορία σε βάρος της πραγματικής τους πατρίδας, το θεμα της ιδιοκτησίας αυτών των πολιτών είναι ένα θέμα που πρέπει να διευθετηθεί μεταξύ των πολιτών αυτών και του ελληνικού κράτους.
τα παραπάνω είναι μερικοί από τους λόγους που η μακεδονική ταυτότητα ανήκει στον ελληνικό πληθυσμό της γεωγραφικής αυτής περιοχής της βόρειας Ελλάδας
n.n.ileias
Δημοσίευση σχολίου