Έρευνα σε φοιτητές Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Οι Έλληνες φοιτητές συνεχίζουν να παπαγαλίζουν τα μαθήματά τους, όπως έκαναν και τα 12 προηγούμενα χρόνια στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Έρευνα που έγινε σε δευτεροετείς φοιτητές του οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δείχνει ότι μεταφέρουν και στην Ανώτατη Εκπαίδευση όλες τις κακές συνήθειες από το σχολείο, όπως η στείρα αποστήθιση και η έλλειψη συστηματικής μελέτης.
Ο στείρος σχολαστικισμός και η πεπατημένη οδός της παπαγαλίας δείχνουν να έχουν εξοβελίσει για τα καλά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση κάθε ουσιαστική και μαθησιακή ικανότητα των φοιτητών.
Η πανεπιστημιακή έρευνα αποκαλύπτει ότι τα παιδιά μας δεν έχουν σύστημα στο διάβασμα, δεν αποκτούν κριτική σκέψη, δεν γνωρίζουν πώς να ξεφύγουν από τα στενά πλαίσια του σχολικού βιβλίου, αξιοποιώντας και άλλες πηγές γνώσης.
Βάσει των στοιχείων της έρευνας, οι περισσότεροι αγνοούν ότι δεν αρκεί η παρακολούθηση των διαλέξεων.
-Το 93,2% των φοιτητών δεν έχει ποτέ ή έχει μόνο περιπτωσιακά διαβάσει βιβλία και άρθρα από τη βιβλιοθήκη ή το Διαδίκτυο.
-Αλλά ακόμα και αυτό το 6,8% που συνειδητοποιεί ότι για να κατανοήσει τα πανεπιστημιακά μαθήματα πρέπει να διαβάσει πέρα από το βασικό εγχειρίδιο, δεν γνωρίζει τον τρόπο που πρέπει να μελετά.
-Ένας στους τέσσερις δήλωσε ότι συνεχίζει (όπως στην υποχρεωτική εκπαίδευση) να αποστηθίζει χωρίς να καταλαβαίνει αυτά που διαβάζει. Το 64,1% απομνημονεύει, αφού έχει κατανοήσει, ενώ μόνο το 10,5% προσπαθεί να κατανοήσει ό,τι διαβάζει.
Με τους περισσότερους να διαβάζουν μόνο τα "SOS" η ουσιαστική μελέτη φαίνεται να είναι μάλλον ... πολυτέλεια:
Το 62,5% διαβάζει μόνο επιλεγμένες σελίδες. Το 25% αρκείται στην εισαγωγή και τα συμπεράσματα κάθε κεφαλαίου και μόλις το 12,5% μελετά όλο το πανεπιστημιακό σύγγραμμα.
-Το 72,1% πιστεύει ότι το να κρατά σημειώσεις κατά τη διάρκεια των παραδόσεων είναι πολύ σημαντικό για να καταλάβει το μάθημα. Ωστόσο, το 56,6% του συνόλου δεν κρατάει σημειώσεις. Ο λόγος; Οι φοιτητές δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν πώς να κρατούν σημειώσεις.
-Από το υπόλοιπο 43,4% που κρατά σημειώσεις, ο ένας στους δύο δεν γνωρίζει ότι απαιτούν επεξεργασία. Έτσι, δεν δοκιμάζει να τις ξαναγράψει από μνήμης ούτε ανατρέχει σε αυτές.
Επιπλέον, οι έξι στους δέκα φοιτητές δήλωσαν ότι επέλεξαν να σπουδάσουν με βασικό στόχο να βρουν ευκολότερα καλή δουλειά και όχι γιατί τους ενδιαφέρει το αντικείμενο της σχολής τους.
Με πληροφορίες από: hri
2 σχόλια:
Γελαω με τις σοφιες που ξαφνικα ανακαλυψαν καποιοι οτι ισχυει στην τριτοβαθμια, οταν ειναι γνωστο, εδω και 10ετιες, οτι οι φοιτητες, δεν μπορουν να τελειωσουν τα μαθηματα τους κανονικα και τρωνε πολλαα χρονια γι αυτο.
Κι αυτο, γιατι μπαινουν στις Σχολες, χωρις να εχουν τις γνωσεις που πρεπει, για να τις τελειωσουν.
(Θυμαστε που το ελεγε, η καυμενη η Γιαννακου, που της ηπιαν το αιμα, μεχρι που δε βγηκε ουτε βουλευτης;)
Το κακο, ξεκινησε, απο την εποχη, που τα θεματα στις εισαγωγικες, μπαινουν επι της διδαχθεισης υλης και οχι επι της διδακτεας, οπως εμπαιναν παλαιοτερα.
Αυτο σημαινει, οτι ειναι ευκολο να παπαγαλιζουν θεματα, πραγμα που δεν ηταν δυνατον παλαιοτερα,αφου τα θεματα μπαινανε επι της υλης, ολων των ταξεων του Λυκειου κι οχι της τελευταιας, οπως τωρα.
Και βεβαια, φταινε γι αυτο, ολοι οι εμπλεκομενοι, με πρωτους τους γονεις, που ζητανε "βατα" θεματα,(οπως λενε στα χαζοκουτια), για να μπει το καμαρι τους κι ας μην ξερει τιποτα.
Μετα, οι δημοσιογραφοι, με το λαικιστικο παραληρημα, καθε χρονο.
Μετα, οι επαγγελματιες του κρατικου λαικισμου, συνδικαλιστες των καθηγητων, που εμπνεομενοι απο τα ιδεωδη της Σοβιετιας, που οι περισσοτεροι λενε οτι λατρευουν,ζητανε κι αυτοι, "οχι φραγμους στη μορφωση".
Και τελος, το Υπουργειο, που μη θελοντας να στενοχωρησει, την εκλεκτη πελατεια, κανει ο,τι του λενε.
Μηπως τα δικα τους τα παιδια, σ αυτα τα μαγαζια θα τα στειλουν;
Δημοσίευση σχολίου