Κυριακή, Ιουλίου 20

Η οδηγία 2005/36/ΕΚ

Σύμφωνα με την οδηγία 2005/36/ΕΚ σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων τα κράτη μέλη μπορούν να επιτρέπουν την εκπαίδευση μερικής παρακολούθησης υπό τις προϋποθέσεις που θεσπίζουν οι αρμόδιες αρχές, οι αρχές αυτές μεριμνούν προκειμένου η συνολική διάρκεια, το επίπεδο και η ποιότητα της εκπαίδευσης αυτής να μην είναι χαμηλότερου επιπέδου από ότι ισχύει για την εκπαίδευση με πλήρη παρακολούθηση·

Σύμφωνα με την αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών της ίδιας οδηγίας τα κράτη μέλη δεν περιορίζουν την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών σε άλλο κράτος μέλος, για λόγους που αφορούν τα επαγγελματικά προσόντα, τα ιδιωτικά κολέγια θα πρέπει να υπόκειται στους πειθαρχικούς κανόνες του κράτους μέλους υποδοχής οι οποίοι συνδέονται άμεσα και συγκεκριμένα με τα επαγγελματικά προσόντα, Τα κράτη μέλη υποδοχής δύνανται, όταν χρειάζεται και σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, να προβλέπουν και ειδικές απαιτήσεις.

Σε κάθε περίπτωση όμως οι βεβαιώσεις επάρκειας ή οι τίτλοι εκπαίδευσης πρέπει να πληρούν τιςακόλουθες προϋποθέσεις:

α) έχουν χορηγηθεί από αρμόδια αρχή κράτους μέλους, η οποία έχει οριστεί σύμφωνα με τις νομοθετικές, κανονιστικές ή διοικητικές διατάξεις του εν λόγω κράτους·

β) βεβαιώνουν επίπεδο επαγγελματικών προσόντων τουλάχιστον ισοδύναμο προς το αμέσως προηγούμενο επίπεδο εκείνου που απαιτείται στο κράτος μέλος υποδοχής, όπως ορίζεται στο
άρθρο 11 της οδηγίας·

γ) πιστοποιούν την προετοιμασία του αιτούντος για την άσκηση του οικείου επαγγέλματος.


Στη χώρα μας και σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Συντάγματος η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση, παράλληλα όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας σε όλες τις βαθμίδες, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.

Έτσι το σύνταγμα επιτρέπει στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, δεν επιτρέπει όμως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με βάση τα παραπάνω οι απόφοιτοι των κολεγίων (Κ.Ε.Σ.) μπορούν να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα εκπαίδευσης μερικής παρακολούθησης δεν μπορούν όμως να έχουν τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης.

Μέχρι σήμερα υπήρχαν και λειτουργούσαν περίπου 2.500 «κολέγια», το νέο νομοσχέδιο αφενός μεν θα τα μειώσει αρκετά επειδή προβλέπονται αυστηροί κανόνες για τη λειτουργία τους, αφετέρου ιδρύεται και επιτροπή ελέγχου και αξιολόγησης των κολεγίων και εργαστηρίων, αυτό θα τα κάνει πιο ποιοτικά. Πλέον τα διπλώματα των κολεγίων δεν θα είναι « made in plateia kanigos».

Βέβαια και με βάση τα παραπάνω τα « νέα κολέγια» ή η «νέα βαθμίδα εκπαίδευσης» σύμφωνα με τα ΜΜΕ θα δημιουργήσει μια νέα γενιά αποφοίτων που θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, αναγνωρισμένα και από το κράτος, δεν θα έχουν όμως αναγνωρισμένο πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης, με ότι αυτό συνεπάγεται...


Ολόκληρη η κοινοτική οδηγία.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2005:255:0022:0142:EL:PDF


10 σχόλια:

Theodore είπε...

Eνα μονιμο λαθο, που γινεται, οταν συζητανε για "δωρεαν", παιδεια, ειναι το εξης.
Οταν ενας γονιος, μενει στην Αθηνα και το παιδι του, δηλωσει και τελικα μπει σε καποια σχολη της επαρχιας,απο που κι ως που, το "δωρεαν",αφου θα πληρωνει ενα σωρο λεφτα, στους απληστους χωριατες;
Αρα τον "συμφερει" τελικα, να τα δωσει τα λεφτα σε καποια βοιδοσχολη, τυπου κολλεγιο, που θα ειναι στην Αθηνα και θα εχει και το παιδι του εδω.
Μηπως οι περισσοτερες Σχολες στην επαρχια, της πλακας δεν ειναι;

Ανώνυμος είπε...

Theodore, συμφωνώ μαζί σου. Σάμπως αυτό το δωρεάν παιδεία για όλους ένα παραμύθι δεν είναι; Αφού για να μπεις στην ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να δώσει εξετάσεις, για τις οποίες θα πρέπει να προετοιμαστείες σκάζοντας ένα σωρό λεφτά για τουλάχιστον τρία χρόνια σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα!

ilianews είπε...

Θα διαφωνήσω μαζί σας, τα κολέγια με την θεσμική μορφή που έχουν σήμερα μπορεί να προσφέρουν επαγγελματικά δικαιώματα, δεν προσφέρουν όμως αναγνωρισμένα πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης.

Αυτό ίσως να είναι αρνητικό για την επαγγελματική αποκατάσταση του σπουδαστή.

Από κι και πέρα, πριν μερικά χρόνια, δηλαδή επί πασοκ, σε κάθε χωριό δημιούργησαν και από ένα πανεπιστήμιο, η ΤΕΙ για να εξυπηρετήσουν δημάρχους και πολιτικές σκοπιμότητες.

Αυτό λειτούργησε σε βάρος της ποιότητας, σήμερα το κράτος έχει χρέος να προσπαθήσει να βάλει τάξη με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Ανώνυμος είπε...

*Μέσα σε αυτό το πλαίσιο( της αναβάθμισης) πρέπει να ενταχθεί και η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Theodore είπε...

Κοιτα να δεις, η αγορα, τα τακτοποιει ολα.
Αμα μια Σχολη, βγαζει καλους αποφοιτους, τοτε αυτοι, θα βρισκουν και δουλεια.Αλλοιως, τον... πουλο.
Ετσι, οι περισσοτερες Σχολες της επαρχιας, ειναι της πλακας και γι αυτο, θα κλεισουν απο μονες τους, αφου δεν παταει ψυχη.
Τωρα σκουζουν, γιατι με το 10ρι της Γιαννακου, σταματησε η ροη φωστηρων, με βαθμους, απο 7 και κατω, που γεμιζαν αυτες τις βοιδοσχολες.(Πιο πολυ τα καφενεια και τα κρασοπουλια γεμιζαν, για να ειμαστε ακριβεις).
Οσον αφορα στα δικαιωματα, που λεει ο αθρωπος, παραπανω, εχει δικηο μεν, αλλα μονο για το δημοσιο.
Τωρα εκεινο που δεν πρεπει να φανταστειτε, ειναι οτι θα λειτουργησουν Ιατρικες Σχολες, η Χημικο και Φυσικο, η αλλες Σχολες, που χρειαζονται εργαστηρια και μεγαλες βιβλιοθηκες, γιατι,"ειναι πολλα τα λεφτα Αρη".
Κατι σχολες, τυπου Ανωτατης Εμππορικης, μπορει να γινουν, αν τελικα, γινουν αυτα τα περιφημα ιδιωτικα Παν/μια.
Και τελος, θα (ξανα)κανω, μια ερωτηση.
Για ποιους νομιζετε, οτι γινεται ολος αυτος ο ντορος;
Ποιοι δηλαδη "φοιτητες", θα πανε, αν ανοιξουν τετοια σχολεια;
Εκεινοι, που παιρνανε τα 19 και τα 20 στο Λυκειο;, η αυτοι με τα 9 και τα 10;
Και τι σκατα φοιτητες και πτυχιουχοι, μπορει να γινουν ανθρωποι, που δεν εχουν τις στοιχειωδεις γνωσεις;
Εδω, και αυτοι που μπαινουν, που ειναι παρασαγγας καλυτεροι και ΔΕΝ μπορουν να τελειωσουν τις Σχολες τους.Ποσο μαλλον οι αλλοι, που ειναι αγραμματοι.
Εσεις, τι λετε επ αυτου;

Ανώνυμος είπε...

Την άποψη ότι όλα πρέπει να τα τακτοποιεί η αγορά τη θεωρώ λανθασμένη. Ευθύς εξ αρχής πρέπει να υπάρχει ορθολογική διαχείριση του αριθμού των εισακτέων ανάλογα με τις ανάγκες που δεν είναι και αρκετά δύσκολο να προβλεφθούν. Στη χώρα μας δεν έχουμε την πολυτέλεια να
«καίμε» ανθρώπινο δυναμικό.

Τώρα, το γιατί γίνεται ο «ντόρος» είναι μεγάλο ζήτημα, το έχω αναλύσει παλιότερα, μην ξαναλέμε τα ίδια πράγματα.

Η πολιτεία όμως φέρει εξ ολοκλήρου την ευθύνη για την δημιουργία ίσων ευκαιριών πρόσβασης στη γνώση, αυτό είναι επόμενο να γεννά πρόσθετες υποχρεώσεις ως προς τη στήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος που η πολιτεία μέχρι σήμερα δεν φαίνεται διατεθειμένη να αναλάβει. Δεν θα αναλύσω τους λόγους είναι γνωστοί και πολλοί.

Επίσης οι περισσότερες θεσμικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και αφορούν το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι προϊόν μελέτης ή ευρύτερης κοινωνικής σύγκλισης, αυτό έχει ως αποτέλεσμα το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας να αντιμετωπίζει σήμερα σοβαρότατα και μεγάλα προβλήματα.

Όλα αυτά τα προβλήματα πρακτικά υποβαθμίζουν την γενικότερη λειτουργία του συνόλου της κοινωνίας καθυστερώντας σε μεγάλο βαθμό την οικονομική, κοινωνική και πνευματική πρόοδο.

n.n.ileias

Theodore είπε...

Συμφωνοι, αλλα αντε να πεισεις τη μαμα του τουβλου της γειτονιας σου, οτι το καμαρι της, "δεν κανει" για γιατρος.
Θα σε ανασκολοπησει τουλαχιστον.

Theodore είπε...

Ενταξει. Με "ι", γραφεται, το ανασκολοπιζω.

Katerina είπε...

τα περισσοτερα ιδιωτικά κολλέγια βολευουν τους αποφοίτους τους.

Ανώνυμος είπε...

"παλούκωμα" γενικά πολλοί θέλουν...