Πέμπτη, Νοεμβρίου 13

ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Tην περασμένη σχολική χρονιά για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είχαν προσληφθεί περίπου 12.000 αναπληρωτές και περίπου 13.000 ωρομίσθιοι, την τρέχουσα σχολική χρονιά οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί είναι 5.209 ενώ οι ωρομίσθιοι θα ξεπεράσουν τις 22.000 χιλιάδες.






Πάνω από το 20% περίπου των μαθητών των Δημοτικών σχολείων με πρόχειρα στοιχεία παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα, παρόλα αυτά ο τρόπος λειτουργία τους κρίνεται ιδιαίτερα προβληματικός.

Σκοπός του ολοήμερου σχολείου είναι η βελτίωση και η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας μέσα από την αναδιοργάνωση του σχολικού χώρου, τον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών και τη διεύρυνση του ωρολογίου προγράμματος με έμφαση στη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων αιθουσών και δράσεων στο πλαίσιο της ενίσχυσης του σχολείου και του "ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία"

Τα στοιχεία όμως δείχνουν ότι η κατάσταση είναι ιδιαίτερα άσχημη, το προσωπικό των ειδικοτήτων που προσλαμβάνονται στα δημοτικά σχολεία είναι ωρομίσθιοι, ειδικά τη φετινή σχολική χρονιά παρόλο που πχ στη φυσική αγωγή, αν και υπάρχουν χιλιάδες ώρες λειτουργικών κενών δεν έχει προσληφθεί κανένας αναπληρωτής καθηγητής, προσλαμβάνονται όμως χιλιάδες ωρομίσθιοι.

Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς σε τόσο μεγάλη έκταση υποβάθμιση του ρόλου και της λειτουργίας των σχολείων δεν έχει ξανασυμβεί στη χώρα.. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και αυτό επειδή χιλιάδες καθηγητές μετακινούνται συνεχώς από σχολείο σε σχολείο, έτσι υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο. Σε αρκετές περιπτώσεις διανύουν για να μετακινηθούν από το ένα σχολείο στο άλλο πολλά χιλιόμετρα με κίνδυνο ακόμη και της ζωής τους. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με στοιχεία εκπαιδευτικών την περασμένη σχολική χρονιά για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είχαν προσληφθεί περίπου 12.000 αναπληρωτές και περίπου 13.000 ωρομίσθιοι, την τρέχουσα σχολική χρονιά οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί είναι μόνο 5.209 ενώ οι ωρομίσθιοι σύμφωνα με πρόχειρα στοιχεία εκτιμάται οτι θα ξεπεράσουν τις 22.000 χιλιάδες.

Από την άλλη πλευρά και οι κτηριακές εγκαταστάσεις είναι τέτοιες που εγκυμονούν ακόμη και σοβαρότατους κινδύνους για την υγεία των μαθητών, δεν υπάρχουν εστιατόρια κτλ, έτσι οι προοπτικές ανάπτυξης είναι ελάχιστες. Η χρηματοδότηση και αυτή είναι μικρή. Kαι η τοπική αυτοδιοίκηση ομως δεν ενδιαφέρεται όσο πρέπει για το οξύτατο πρόβλημα σωστής λειτουργίας των σχολείων, δεν υπάρχουν προτάσεις, σκέψεις, ιδέες, απόψεις με στόχο να ανοίξει ένας ευρύς διάλογος που θα οδηγήσει σε λύσεις τα προβλήματα.


3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ;
Η μεγαλύτερη απάτη
Ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ που εξετάζει το κατά πόσο «Υπάρχει φαινόμενο θερμοκηπίου;» παρουσιάζει ο ΣΚΑΪ την Τετάρτη 12-11-08 στις 00.30.
Το ντοκιμαντέρ αυτό αναζητά την αλήθεια στο μεγαλύτερο ψέμα της σύγχρονης ιστορίας. Στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Όλα αυτά που γνωρίζουμε για την υπερθέρμανση του πλανήτη είναι πιθανώς αναληθή. Παρόλα όσα έχουμε ακούσει, η θεωρία ότι οι τεχνητές εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα έχουν επίδραση στο κλίμα, αποτελεί ένδειξη επιστημονικών ελλείψεων.
Στην πραγματικότητα υπάρχουν συντριπτικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι υπεύθυνη είναι η ηλιακή [μαγνητική] δραστηριότητα που καθορίζει τη θερμοκρασία, και όχι εμείς.
Πολλοί επιστήμονες βεβαιώνουν το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα δοκιμάσαμε τα πιο υψηλά επίπεδα ηλιακής δραστηριότητας εδώ και αιώνες. [Σταμάτησαν το 2002].
Η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι πράγματι η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα, αλλά όχι με τον τρόπο που νομίζουμε. [Αυτό να το πουν στους νεκρούς των προηγούμενων και των επόμενων χιονιάδων...].
Αυτό το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ εκθέτει γεγονότα και αποτελέσματα από κορυφαίους επιστήμονες και αποδεικνύει τη μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία τής σύγχρονης επιστήμης.
Οι γενίτσαροι ας σκεφτούν τι σημαίνει "ρήτρα ρύπων" (αθώου διοξειδίου του άνθρακα) σε βάρος των φτωχών, τους οποίους ξεζουμίζουν παρασιτικά...
Ορίστε άλλο ένα "δώρο" μίσους από τους φασίστες ψευτοοικολόγους προς τους χειμαζόμενους απλούς ανθρώπους: Ο κ. Αθανασόπουλος επανέλαβε το αίτημά του, εκτός από ρήτρα καυσίμων να επιβληθεί στα τιμολόγια και ρήτρα ρύπων, ώστε να καλύπτεται η ΔΕΗ από τις αγορές δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Υπολόγισε μάλιστα ότι το κόστος αυτό για φέτος και για κάθε χρόνο μέχρι το 2012 θα ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, αλλά από το 2013 και μετά, λόγω της αλλαγής του τρόπου αγοράς δικαιωμάτων, θα εκτιναχθεί σε πάνω από 2 δισ. ευρώ τον χρόνο.

Ανώνυμος είπε...

"Kαι η τοπική αυτοδιοίκηση ομως δεν ενδιαφέρεται όσο πρέπει για το οξύτατο πρόβλημα σωστής λειτουργίας των σχολείων, δεν υπάρχουν προτάσεις, σκέψεις, ιδέες, απόψεις με στόχο να ανοίξει ένας ευρύς διάλογος που θα οδηγήσει σε λύσεις τα προβλήματα." Eίναι κοινό μυστικό ότι η στην Παιδεια και στον Πολιτισμό γίνεται υπονόμευση από τον ξένο παράγοντα με εργαλείο τους γενίτσαρους πολιτικάντηδες όλων των κομμάτων εδώ και πολλά χρόνια. Οι ομοτεχνοί τους που καταλαμβάνουν τις καρέκλες στους ΟΤΑ είναι πιό ευάλωτοι στις λαϊκές πιέσεις. Απάνω λοιπόν στους βλαχοδήμαρχους, αλλά χρειάζεται γνώση των προβλημάτων και συγκεκριμμένες αιτήματα, άμεσα απαιτητά για να εξαναγκαστούν να κάνουν κάτι. Μην ξεχνάμε πως η πρακτόρικη στάση σε θέσεις ευθύνης είναι να μην κάνουν απολύτως τίποτα για να σαπίζει το σύστημα, ενώ εξαγγέλουν μεταρυθμίσεις για να σπέρνουν σύγχιση. Ορα τον γιωργάκη στο υπουργείο Παιδείας...

Ανώνυμος είπε...

Οι εξελίξεις στην οικονομία είναι σίγουρο ότι θα φέρουν και αλλαγές στην παιδεία. Αν μιλήσουμε όμως με γενικότερους όρους βλέπουμε ότι σήμερα τα πανεπιστήμια σε μεγάλο βαθμό βγάζουν μαζικά αποφοίτους χωρίς ολοκληρωμένες επιστημονικές γνώσεις με μόνο μια αρχική κατάρτιση.
Χωρίς ολοκληρωμένες επιστημονικές γνώσεις δεν υπάρχουν και τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα που αρκετοί επιστημονικοί κλάδοι
έχουν κατοχυρώσει.
Στην εκπαίδευση αποδείχθηκε ότι η αποσύνδεση του πτυχίου από τα επαγγελματικά δικαιώματα και η μη ορθολογική διαχείριση του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια οδήγησε σε επαγγελματικό αδιέξοδο χιλιάδες ανθρώπους. Η οικονομία της χώρας μας σήμερα πληρώνει τις συνέπειες των αποφάσεων που ελήφθησαν πριν 14 χρόνια.

Εκτός των άλλων παρατηρούμε να έχει διαμορφωθεί ένα σύστημα μεταπτυχιακών που ουσιαστικά πρόκειται για μια 4η βαθμίδα εκπαίδευσης, χωρίς καμιά ουσιαστική αξία όπως εξελίσσεται η κατάσταση και ταυτόχρονα δημιουργείται η 2 ½ βαθμίδα. Από την άλλη πλευρά είναι συνδεδεμένη η δ/θμια εκπαίδευση με τα πανεπιστήμια. Αυτά δεν στεκουν, δεν υπάρχει λογική

Τι εξυπηρετούν όμως όλα αυτά; Μπορεί να διασφαλιστεί έτσι η ποιότητα και η κοινωνική εξέλιξη;