Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 25

Στην τελική ευθεία

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και με βαση της πληροφοριες από ΜΜΕ της ΠΓΔΜ την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου ο ειδικός μεσολαβητής του ΟΗΕ Matthew Nimetz θα καλέσει τους διαπραγματευτές της ΠΓΔΜ και της Ελλάδας και θα τους επιδώσει την τελική του πρόταση για την επίλυση του ζητήματος της ονοματοδοσιας στη διπλανή χώρα.

Με βάση της πληροφορίες που υπάρχουν στην ΠΓΔΜ θα δοθεί μια μεταβατική περίοδος να αλλάξει το σύνταγμα της που θα πρέπει να προσαρμοστεί στο νέο όνομα. Όπως φαίνεται θα είναι ένα όνομα με καθαρά γεωγραφικό προσδιορισμό που θα χρησιμοποιείται τόσο στις διεθνείς όσο και στις διμερείς σχέσεις. Η διπλανή χώρα μετά τη συμφωνία θα ενταχθεί στο ΝΑΤΟ.

Σε σχέση με τα ζητήματα της γλώσσας και της ταυτότητάς που έχει θέσει η ΠΓΔΜ κατά πάσα πιθανότητα θα επιδιωχθεί να υπάρξει δήλωση διαφωνίας που θα αναφέρει ξεκάθαρα ότι τα δύο μέρη έχουν διαφορετική θέση και το ζήτημα θα λυθεί στο μέλλον με βάση τις αρχές των Ηνωμένων Εθνών.
Πληροφορίες από μμε των Σκοπίων αναφέρουν οτι θα επιδιωχθεί να μη μείνουν ανοιχτές εκκρεμότητες. Στην παρούσα φάση η διπλωματία φαίνεται να αποσκοπεί στην συνολική διευθέτηση το ζητήματος έτσι ώστε να καλυφθούν όλες οι εκκρεμότητες με τον ορισμό «έναντι όλων»

Παρά ταύτα, αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός που ιστορικά έχει αποδειχθεί από τη διεθνή εµπειρία ότι εάν θεμελιώδης ζητήματα που χρίζουν πολύπλευρης, διεπιστημονικής προσέγγισης μείνουν αναπάντητα, ενδέχεται να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμα, δυσεπίλυτα
δοµικά προβλήματα στις σχέσεις των δυο χωρών. Ιδιαίτερα μάλιστα από τη στιγμή που θα χαλαρωθεί η επίδραση οι υφιστάμενες αντιλήψεις είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έγραψε η εφημερίδα Κορριέρε Ντέλλα Σέρα ότι ο προεδρος της ΠΓΔΜ Τσερβενκόφσκι είπε: «Είμαστε έτοιμοι για έναν έντιμο συμβιβασμό με την Ελλάδα», εφόσον δεν θα προσβάλει την «εθνική και πολιτιστική μας ταυτότητα».

Σύμφωνα με την Corriere Della Sera ως λύση αποκλείονται καταρχήν το «Σλαβομακεδονία» («θα ενοχλούσε τους Αλβανούς»), το «Pirin Macedonia» («φιλοβουλγαρικό») και το «Vardar» (πριν από τον Τίτο).
Ως πιθανότερες λύσεις αναφέρονται το «Νέα Μακεδονία» και το «Μακεδονία του Βορρά». Κι αυτό επειδή, όπως εξηγεί η ιταλική εφημερίδα, με μια από αυτές τις ονομασίες, τα Σκόπια θα μπορούσαν να διατηρήσουν το όνομα που προτιμούν, ενώ η Αθήνα θα ήταν κι αυτή ικανοποιημένη επειδή έτσι θα ξεκαθαριζόταν ότι «η πρώτη η μεγάλη Μακεδονία είναι η περιοχή όπου ζουν οι Έλληνες της Θεσσαλονίκης
Σε συσχετισμό λέξεων πυρήνας της σημασίας είναι η πρώτη λέξη.
Στην περίπτωση το πρώτο όνομα θα λειτουργήσει προσδιοριστικά, δηλαδή το πρώτο συνθετικό θα προσδιορίζει σημασιολογικά το δεύτερο.
Άρα, η Μακεδονία θα είναι μια αυτή του βορά.
Και οι δυο επιλογές στην προκειμένη περίπτωση είναι άστοχες, επειδή το νέο είναι συνέχεια του παλιού και το «Μακεδονία του βορά» εξαιτίας του παραπάνω κανόνα.
Ο πιο λογικός συμβιβασμός που για πολλούς λόγους εξυπηρετεί είναι το βόρεια Μακεδονία ( northern Macedonia).
Παράλληλα συναντιέται ως ονομασία κράτους και αλλού, (το βόρεια).

Ανώνυμος είπε...

Το λεγόμενο Μακεδονικό είναι κυρία μια ιδεολογική σύγκρουση με άλλους στόχους, όταν ο τιτο ονόμασε το νότιο τμήμα της Γιουγκοσλαβίας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ το έκανε βασικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Μέσω της διδασκαλίας στα σχολεία μιας παραποιημένης μορφής της ιστορίας αλλά και με άλλους τρόπους ( πχ ένα από τα πιο συχνά ονόματα στην πρωην Γιουγκοσλαβία είναι το Αleksader) δημιουργήθηκε η σημερινή εθνική ταυτότητα στην ΠΓΔΜ.
Το ζήτημα βασικά πρέπει να το δούμε μέσα από το φακό τους παρελθόντος κοιτάζοντας το μέλλον, έτσι, το ζήτημα χρειάζεται πολυπρισματικη προσέγγιση.
Σε αρκετούς προκαλεί αίσθημα αγωνίας για το μέλλον, κύρια επειδή σε μεγάλο βαθμό κινδυνεύει η ελληνικότητα της Μακεδονίας.

Η εθνική ταυτότητα αποτέλεσουσε πάντα το θεμέλιο πάνω στο οποίο
οικοδομήθηκαν τα έθνη- κράτη τα οποία, για να επιβιώσουν χρειάζονται πάντα ένα μέτρο κοινής κουλτούρας, πράγμα το οποίο σήμερα στην ΠΓΔΜ δεν υπάρχει, ουδεις γνωρίζει εάν στο μέλλον το καταφέρουν! Και αυτό επειδή οι ταυτότητες δεν αποτελούν σταθερά και αμετάβλητα στοιχεία, είναι νοητικές κατασκευές που διαμορφώνονται σύμφωνα με τις εκάστοτε κοινωνικές, πολιτικές και ιστορικές συνθήκες, μέσω της ταυτότητα το άτομο αυτόπροσδιορίζεται.