Από την αρχή σχεδόν του τρέχοντος έτους το ζήτημα της κατασκευής ή όχι του τμήματος της Ολυμπίας οδού Πάτρα-Πύργος- Τσακώνα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας σε επίπεδο νομού Ηλείας καθώς το αρμόδιο υπουργείο έχει δηλώσει ότι δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να παρακαμφθούν οι αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας για το τμήμα στα Βραχνέικα και την περιοχή από τον Καϊάφα μέχρι το Καλό Νερό Μεσσηνίας. Σε πρόσφατη σύσκεψη αυτοδιοικητικών παραγόντων και φορέων του νομού Ηλείας ο Αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Καφύρας εμμέσως πλην σαφώς ανακοίνωσε ότι θα προβούν σε δυναμικές κινητοποιήσεις για να αναγκάσουν το υπουργείο υποδομών να παρακάμψει τις αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας για το κομμάτι Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα.
Η αρχική εντύπωση που δίνει ο Αντιπεριφεριάρχης Ηλείας με την απόφασή του να προβάλει δημόσιες ενστάσεις για την πολιτική της κυβέρνησης στο ζήτημα της Ολυμπίας οδού είναι ότι αγωνίζεται για τα συμφέροντα του νομού, μήπως όμως με τα αιτήματα που θέτει και όπως τα θέτει προσφέρει προστασία στο υπουργείο υποδομών;
Ως γνωστό η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και κατασκευαστικών εταιρειών υπεγράφη στις 24 Ιουλίου 2007 και βάσει το Χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Έργου προβλέπονταν σε 32 μήνες να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του τμήματος Κορίνθου-Πατρών, σε 6 χρόνια (72 μήνες) να έχει ολοκληρωθεί ολόκληρο το έργο. Το τμήμα Πάτρα- Πύργος προβλέπονταν να κατασκευαστεί σε 42 μήνες, δλδη το τμήμα Πάτρα – πύργος σύμφωνα με την σύμβαση θα έπρεπε να έχει τελειώσει στο τέλος του 2010 και ακόμη δεν έχει τελειώσει το τμήμα Κόρινθος –Πάτρα, η παράδοσή του οποίου είχε καθοριστεί για τις αρχές του 2010.
Ως γνωστό η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και κατασκευαστικών εταιρειών υπεγράφη στις 24 Ιουλίου 2007 και βάσει το Χρονοδιάγραμμα κατασκευής του Έργου προβλέπονταν σε 32 μήνες να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του τμήματος Κορίνθου-Πατρών, σε 6 χρόνια (72 μήνες) να έχει ολοκληρωθεί ολόκληρο το έργο. Το τμήμα Πάτρα- Πύργος προβλέπονταν να κατασκευαστεί σε 42 μήνες, δλδη το τμήμα Πάτρα – πύργος σύμφωνα με την σύμβαση θα έπρεπε να έχει τελειώσει στο τέλος του 2010 και ακόμη δεν έχει τελειώσει το τμήμα Κόρινθος –Πάτρα, η παράδοσή του οποίου είχε καθοριστεί για τις αρχές του 2010.
Το κόστος του έργου προβλέπεται να καλυφθεί με επιδότηση Ελληνικού του Δημοσίου 550 εκατομμύρια ευρώ, από τα έσοδα των διοδίων 936 εκατομμύρια ευρώ, ( είναι γνωστο ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες προεισπράττουν διόδια), τα τραπεζικά δάνεια και η συμμετοχή των μετόχων είναι 440 εκατομμύρια ευρώ.
Από τα παραπάνω φαίνεται ότι για τις πολιτικές ευθύνες σε ότι αφορά την καθυστέρηση του έργου και κατ’ επέκταση τις ευθύνες των κατασκευαστικών εταιρειών να παραδώσουν το έργο στον προβλεπόμενο από τη σύμβαση χρόνο που υπέγραψαν με το ελληνικό δημόσιο δεν υπάρχει καμία πολιτική τοποθέτηση από τον Αντιπεριφεριάρχη Ηλείας Χ. Καφύρα και τους αυτοδ. παράγοντες του νομού.
Το συμπέρασμα λοιπόν που προκύπτει απ’ όσα διαδραματίζονται είναι ότι η σύγχυση που προκαλεί η παραφιλολογία περί ματαίωσης του έργου συγκαλύπτει τις πολιτικές ευθύνες του υπουργείου υποδομών για τις μεγάλες καθυστερήσεις και γενικότερα την αδυναμία (τόσο την δική τους, όσο και της κυβέρνησης) να δώσουν λύση στο πρόβλημα που έχει ανακύψει σχετικά με τις αποφάσεις του συμβουλίου της Επικρατείας.
Σε παλαιότερο άρθρο έλεγα ότι τα νέα δεδομένα και οι αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πύργος – Τσακώνα δεν θα κατασκευαστεί επειδή κρίθηκε από τις αρμόδιες ελληνικές και ευρωπαϊκές αρχές ότι το έργο θα δημιουργήσει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο οικοσύστημα του Καϊάφα, όσο και στην παραθαλάσσια ζώνη από τη Ζαχάρω έως το Καλό Νερό, [προβλεπόταν η διέλευση της οδού εντός οικιστικών περιοχών].
Σε παλαιότερο άρθρο έλεγα ότι τα νέα δεδομένα και οι αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πύργος – Τσακώνα δεν θα κατασκευαστεί επειδή κρίθηκε από τις αρμόδιες ελληνικές και ευρωπαϊκές αρχές ότι το έργο θα δημιουργήσει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο οικοσύστημα του Καϊάφα, όσο και στην παραθαλάσσια ζώνη από τη Ζαχάρω έως το Καλό Νερό, [προβλεπόταν η διέλευση της οδού εντός οικιστικών περιοχών].
Η προοπτική της μη εκτέλεσης του αυτοκινητοδρόμου σύμφωνα με την αρχική χωροθέτηση οδηγεί εκ των πραγμάτων στην αναζήτηση ορεινής διέλευσης προκειμένου να υπάρξει σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον κεντρικό άξονα Πελοποννήσου [Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα].
Μια λύση θα ήταν η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού από τον Καϊάφα έως την Τσακώνα με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και διαμόρφωση μιας νέας βασικής χάραξης με διέλευση της οδού από Πύργο- Κρέστενα – Ανδρίτσαινα (παραποτάμια σύνδεση) –Καρίταινα - Μεγαλόπολη.
Eνα τέτοιο ενδεχόμενο θα δημιουργήσει αναπτυξιακές λύσεις και ευκαιρίες απασχόλησης σε ένα από τα πιο ξεχασμένα τμήματα της ελληνικής επικράτειας με σημαντική ιστορική & τουριστική αξία. Παράλληλα, θα ενώσει με άμεση και ασφαλή σύνδεση σύγχρονων προδιαγραφών την κεντρική και νότια Πελοπόννησο με τη Δυτική Ελλάδα και θα κάνει ευκολότερη την πρόσβαση σε περιοχές εξαιρετικού ενδιαφέροντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου