Σε πρόσφατο άρθρο έλεγα ότι η αξιολόγηση των γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι υποκειμενική καθώς κανένας δεν δεσμεύει την αξιολογική κρίση των βαθμολογητών ή έχει κρίνει την επάρκεια των βαθμολογητών να βαθμολογούν γραπτά αυξημένου βαθμού δυσκολίας και απαιτήσεων όπως είναι τα γραπτά στις Πανελλήνιες εξετάσεις με αποτέλεσμα το επαγγελματικό και επιστημονικό μέλλον χιλιάδων νέων να βρίσκεται ουσιαστικά στις διαθέσεις, τα πιστεύω και την ψυχολογία που θα έχουν την στιγμή που διορθώνουν τα γραπτά οι βαθμολογητές.
Ο παραπάνω ισχυρισμός ήρθε να επιβεβαιωθεί μόνο 1 μέρα αργότερα καθώς ο βαθμολογητής Ν. Δημόπουλος (2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας / ΓΕΛ Κρεστένων) στη διόρθωση γραπτών Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου αρνήθηκε για λόγους συνείδησης να διορθώσει γραπτά.
Σε επιστολή του που δημοσιεύεται στο εκπαιδευτικό site esos.gr εξηγώντας τους λόγους της παραίτησής του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα θα πρέπει να είναι διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο που να μην αφήνουν τους μαθητές να σκεφτούν διαφορετικά, να τους καθοδηγούν στη σωστή απάντηση, αν τη γνωρίζουν, με κλιμακωτές ερωτήσεις και σε καμιά περίπτωση να μην προκαλούν σύγχυση και αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και βαθμολογητές» και συνεχίζει λέγοντας « πως στο συγκεκριμένο ερώτημα (στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θετικής κατεύθυνσης ) όλες οι επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις θα πρέπει να γίνονται αποδεκτές, κάτι που τονίζεται κάθε φορά στις οδηγίες σε όλα μαθήματα των Πανελληνίων Εξετάσεων. Γνωρίζω πως και άλλοι συνάδελφοι δε θεωρούν παράλογους τους παραπάνω ισχυρισμούς σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις και αναμένεται να εξετάσουν με επιείκεια και ανοιχτό μυαλό παρόμοια ζητήματα. Επειδή όμως δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος από όλα τα βαθμολογικά κέντρα, μιας και η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν έχει δώσει σχετική οδηγία, προβληματίζομαι για την αντιμετώπιση που θα τύχουν οι μαθητές μου που έχουν απαντήσει διαφορετικά το παραπάνω ζήτημα. Οφείλω, λοιπόν, ως δάσκαλός τους να απολογηθώ σε αυτούς που ολόκληρη τη χρονιά τούς προέτρεπα να αντιμετωπίζουν κριτικά τα θέματα και να μην παπαγαλίζουν χωρίς να κατανοούν πλήρως αυτά που διαβάζουν»
Ο παραπάνω ισχυρισμός ήρθε να επιβεβαιωθεί μόνο 1 μέρα αργότερα καθώς ο βαθμολογητής Ν. Δημόπουλος (2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας / ΓΕΛ Κρεστένων) στη διόρθωση γραπτών Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου αρνήθηκε για λόγους συνείδησης να διορθώσει γραπτά.
Σε επιστολή του που δημοσιεύεται στο εκπαιδευτικό site esos.gr εξηγώντας τους λόγους της παραίτησής του αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα θα πρέπει να είναι διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο που να μην αφήνουν τους μαθητές να σκεφτούν διαφορετικά, να τους καθοδηγούν στη σωστή απάντηση, αν τη γνωρίζουν, με κλιμακωτές ερωτήσεις και σε καμιά περίπτωση να μην προκαλούν σύγχυση και αναστάτωση σε μαθητές, γονείς και βαθμολογητές» και συνεχίζει λέγοντας « πως στο συγκεκριμένο ερώτημα (στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας θετικής κατεύθυνσης ) όλες οι επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις θα πρέπει να γίνονται αποδεκτές, κάτι που τονίζεται κάθε φορά στις οδηγίες σε όλα μαθήματα των Πανελληνίων Εξετάσεων. Γνωρίζω πως και άλλοι συνάδελφοι δε θεωρούν παράλογους τους παραπάνω ισχυρισμούς σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις και αναμένεται να εξετάσουν με επιείκεια και ανοιχτό μυαλό παρόμοια ζητήματα. Επειδή όμως δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος από όλα τα βαθμολογικά κέντρα, μιας και η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν έχει δώσει σχετική οδηγία, προβληματίζομαι για την αντιμετώπιση που θα τύχουν οι μαθητές μου που έχουν απαντήσει διαφορετικά το παραπάνω ζήτημα. Οφείλω, λοιπόν, ως δάσκαλός τους να απολογηθώ σε αυτούς που ολόκληρη τη χρονιά τούς προέτρεπα να αντιμετωπίζουν κριτικά τα θέματα και να μην παπαγαλίζουν χωρίς να κατανοούν πλήρως αυτά που διαβάζουν»
Εκτός από την παραίτηση βαθμολογητή, την τρέχουσα εξεταστική περίοδο είχαμε ουκ ολίγα προβλήματα που αν μη τι άλλο προβληματίζουν έντονα.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών παραπονεθηκε επειδη θεωρει ότι δεν επαρκούσε ο χρόνος για την αντιμετώπιση του όγκου των θεμάτων της Φυσικής.
Στα μαθηματικά απέσυραν τα θέματα για να στείλουν άλλα. Στην συνέχεια και αφού πέρασε αρκετός χρόνος η εξεταστική επιτροπή έστειλε τα ίδια θέματα με την προσθήκη μόνο μιας παρένθεσης. Το γεγονός έδωσε σε αρκετούς υποψήφιους χρόνο να συζητήσουν τα θέματα, μάλιστα αρκετοί μαθητές πρόλαβαν και τηλεφώνησαν σε καθηγητές τους και φροντιστήρια για πληροφορίες.
Επίσης, από την αρχή της διαδικασίας των εξετάσεων αρκετοί μαθητές, σε εθνικό επίπεδο, έχουν εντοπιστεί να αντιγράφουν μέσω κινητών τηλεφώνων ή με κλασικά σκονάκια.
Εκ των πραγμάτων λοιπόν αποδεικνύεται ότι στις πανελλήνιες εξετάσεις η αντικειμενική αξιολόγηση των γραπτών και το αδιάβλητο δεν είναι δεδομένα, αλλά ζητούμενα.
Εκ των πραγμάτων λοιπόν αποδεικνύεται ότι στις πανελλήνιες εξετάσεις η αντικειμενική αξιολόγηση των γραπτών και το αδιάβλητο δεν είναι δεδομένα, αλλά ζητούμενα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου