Σάββατο, Ιανουαρίου 1

Μια λύση για την Ολυμπία Οδό


Όλα τα νέα δεδομένα και οι αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πύργος – Τσακώνα (Ολυμπία Οδός) δεν θα κατασκευαστεί επειδή κρίθηκε από τις αρμόδιες ελληνικές και ευρωπαϊκές αρχές ότι το έργο θα δημιουργήσει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο οικοσύστημα του Καϊάφα, όσο και στην παραθαλάσσια ζώνη από τη Ζαχάρω έως το Καλό Νερό, [προβλεπόταν η διέλευση της οδού εντός οικιστικών περιοχών].

Όπως γίνεται αντιληπτό, η αναστολή κατασκευής του τμήματος Καϊάφας – Τσακώνα είναι γεγονός. Αντί όμως η νέα κατάσταση να οδηγήσει το Υπουργείο Υποδομών σε επαναπροσδιορισμό της χάραξης, προχωρά, με την ανοχή των τοπικών παραγόντων, σε ακύρωση της οδικής σύνδεσης του δυτικού τμήματος της Πελοποννήσου με την κεντρική και τη νότια Πελοπόννησο.

Πως όμως, δεδομένων των προβλημάτων στην παραλιακή ζώνη, θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το σύνολο του τμήματος μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας; Η προοπτική της μη εκτέλεσης του αυτοκινητοδρόμου σύμφωνα με την αρχική χωροθέτηση οδηγεί εκ των πραγμάτων στην αναζήτηση ορεινής διέλευσης προκειμένου να υπάρξει σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον κεντρικό άξονα Πελοποννήσου [Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα].
Μια λύση θα ήταν η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού από τον Καϊάφα έως την Τσακώνα με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και διαμόρφωση μιας νέας βασικής χάραξης με διέλευση της οδού από Πύργο- Κρέστενα – Ανδρίτσαινα (παραποτάμια σύνδεση) –Καρίταινα - Μεγαλόπολη.
Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργήσει αναπτυξιακές λύσεις και ευκαιρίες απασχόλησης σε ένα από τα πιο ξεχασμένα τμήματα της ελληνικής επικράτειας με σημαντική ιστορική & τουριστική αξία. Παράλληλα, θα ενώσει με άμεση και ασφαλή σύνδεση σύγχρονων προδιαγραφών την κεντρική και νότια Πελοπόννησο με τη Δυτική Ελλάδα και θα κάνει ευκολότερη την πρόσβαση σε περιοχές εξαιρετικού ενδιαφέροντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: