Όπως ήδη γνωρίζουμε ο προϋπολογισμός του 2011 για την Παιδεία είναι μειωμένος κατά 22% σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2010. Σε πραγματικές τιμές σημαίνει 2 δις ευρώ λιγότερα..
Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα μειώσεων είναι η κατά 50% μείωση των δαπανών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η μείωση στα κονδύλια για τις αποδοχές των εκπαιδευτικών κατά 25%, γεγονός που μεταφράζεται σε σημαντική μείωση των προσλήψεων και των διορισμών με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.
Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα μειώσεων είναι η κατά 50% μείωση των δαπανών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η μείωση στα κονδύλια για τις αποδοχές των εκπαιδευτικών κατά 25%, γεγονός που μεταφράζεται σε σημαντική μείωση των προσλήψεων και των διορισμών με ότι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.
Την τρέχουσα σχολική χρονιά,για παράδειγμα, ενώ τα κενά στη φυσική αγωγή είναι τετραψήφιου αριθμού το υπουργείο παιδείας έχει προσλάβει ελάχιστους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής.
Αυτό όμως που δεν μπορεί να αντιληφθεί ο κοινός νους είναι το “γιατί” των περικοπών στην παιδεία. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει τους λόγους ή τις σκοπιμότητες που επιβάλουν στην ελληνική κυβέρνηση να καταφύγει στην εύκολη λύση των περικοπών στις δαπάνες για την παιδεία, όταν είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση η σημερινή πολιτική υπονομεύει το μέλλον των παιδιών, καταδικάζοντας τα να ζουν στην αμάθεια και την άγνοια με ότι αυτό συνεπάγεται , τόσο για την δική τους πορεία στο κοινωνικο-οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο , όσο και για την πορεία της χώρας, με λειτουργικά αναλφάβητους πολίτες θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο για να βγούμε από την κρίση.
Δυστυχώς όλα δείχνουν ότι, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και κατ’ επέκταση η κυβέρνηση δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι ο βασικός πυλώνας για μια δυνατή κοινωνία που θα δημιουργεί και θα αντέχει σε κάθε κρίση που ενδεχομένως παρουσιαστεί στο μέλλον είναι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, στην εκπαίδευση, την υγεία και την έρευνα.
Δυστυχώς όλα δείχνουν ότι, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και κατ’ επέκταση η κυβέρνηση δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι ο βασικός πυλώνας για μια δυνατή κοινωνία που θα δημιουργεί και θα αντέχει σε κάθε κρίση που ενδεχομένως παρουσιαστεί στο μέλλον είναι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, στην εκπαίδευση, την υγεία και την έρευνα.
2 σχόλια:
το σχεδιο του υπουργειου Παιδειας για το "νεο σχολειο" ειναι και φιλοδοξο και γενικα σωστο. Παρεχει νεες κατευθυνσεις που εναρμονιζονται στις επιταγες της συγχρονης αγορας.
Η μειωση των δαπανων δεν συμπιπτουν με αυτο το οραμα και ειμαι πολυ περιεργοα να δω πως θα εφαρμοζεται απο του χρονου :[
οι εξελίξεις δείχνουν οτι το νέο σχολείο είναι 'καταναγκαστικα εργα'
Δημοσίευση σχολίου